Az előző post írásakor azt gondoltam, hogy még egybejegyzés a témában, és azzal lezárul az MZ ETZ Tuning projectem… Deeee ez nem így van, most épp úgy érzem, hogy sohasem fog lezárulni! 🙂
No, történt ugyanis, hogy tegnap az egyetem mellett egy kisebb forgalmú helyen (I épület mellett) nekiálltam, és kicseréltem a főfúvókát kisebbre… Azaz csak cseréltem VOLNA, ugyanis a kölcsönfúvókák között amelyik 130-as, annak nem 1-es, hanem legalább 1,5-ös a menetemelkedése, így nem ment be a helyére! 🙁
Vasárnap pedig szeretnék a géppel egy kicsit csapatni, ezért a probléma sürgős megoldásért kiáltott. Végigtúrtam a netet, találtam vagy 4-5 helyet, ahonnan megfelelő, 130-as fúvókát tudtam volna rendelni, de mindenhonnan 1500 Ft-os postaköltséggel, igaz másnapra… Így aztán inkább kiírtam pár szübajöhető budapesti bolt címét (a GPSbe), és suli után nyakamba vettem a várost (füstölve, döcögve, szenvedve). Kezdésnek a futár motoros bolthoz mentem, akik sajnos nem tudtak segíteni (bár azért vettem egy 1 méteres benzincsövet a holnapi Karinapos túrára! – szívószál lesz 😉 :D) Így aztán átsétáltam az 50 méterrel arrébb lévő Kelemen motoralkarész bolthoz, ahola nagyon lelkes segítő srác nem tudott megfelelőt adni, viszont _ingyen_ elcserélte az én bazinagy fúvókámat egy azonos menetű, kisebb fúvókára! (ez azért jó, mert ezt fel tudom így fúrni)
A két bolt közötti szaladgálásban váltott egy motoros kolléga, akivel elkezdtem beszélgetni, és ajánlott egy Aprilia szervízközpontot, Dunakeszi mellett… Nem volt rossz ötlet, de mindenek előtt Bambit akartam felhívni, az MZk királyát, mitöbb Istenét, az MZ Club igazán lelkes, profi szerelőjét, akinél jobbat nem hordott még hátán a föld. .. Éppen ezért nem akartam az én apróságaimmal zavarni, de csak felhívtam, hogy tud-e nekem fúvókát nagyobbra dörzsárazni.
Tudott! 🙂 Méghozzá úgy, hogy nagy szeretettel fogadott is rögtön a műhelyében. A boltokat otthagyva, máris száguldottam füstölve döcögtem le hozzá a Gubacsi útra. Kis küszködés és telefonos segítség után meg is találtam, és iszonyatosan készségesen neki is állt a fúvóka dörzsárazásának. Sőt, saját készletében talált egy másik kicsit is, így egyből kettő fúvókám lett, így tudom majd még cserélni, finomhangolni.
Ha már ott voltam, mondta Bambi, hogy találjam ki, mi kell a még a géphez…. így kapott új blokkcsavart (amit valami fondorlatos módon elhagytam), meg új (HeliCoil) menetet a jobb tükörnek, sőt még egy kis gumibakot is a berúgókarhoz, amit eddig észre sem vettem, hogy elgyepálódott…
Visszafelé már nem pöfögve, hanem egy lelkes, pörgős és erős motorral jöttem (Bambinál a fúvókát is kicseréltem), és végre megvan az a kis tartalék erő, amiért ez az egész tuning ment.
A hatás elsőre csak nehezen érezhető, a gép ugyanúgy indul nagy gázzal, ugyanolyan jól megy, mint előtte, azzal a kölönbséggel, hogy lehet tovább is húzni a gázt, nem is kicsit! Most még, amíg a gázkart nem cserélem ki, au egyből nyélgáz húzása kicsit körülményes, viszont a hatás érezhető: dőlni kell előre elindulásokkor… 🙂
Sajnos több tapasztalat még nincs, ugyanis Bambitól egyből hazafele jöttem, és nem úgy, ahogy ésszerű lett volna, hanem úgy, hogy megint megismerjek egy szeletet a környékből (nyócker), így belegabalyodtam pár egyirányúba a sűrűjében…
A lényeg, hogy a project folytatódik: Ha minden igaz, 19-én viszem Bambihoz a gépet, fel lesz fúrva 300 köbcentire… Beszégetve Bambival jöttem rá, hogy tényleg ezzel kellett volna kezdeni, nameg mondott olyan tippeket is, amiket ha előbb tudok, akkor egészen másképpen fogok bele ebbe az egész tuning projectbe… Na, sebaj, vasárnap gurulás a Pilisben (ha túlélem a holnapi karinapos túrát), és aztán meglátjuk, hogy megy a gép!