MZ ETZ Tuning project 13


Egy ideje életbe lépett a fent megnevezett project, aminek kiszivárgott információja lehetne akár a 2-3 posttal ezelőtti "Múlthét" című bejegyzés is…
Kapott ugyanis a gép egy új karburátort az eredeti BVF helyett, méghozzá egy nem akármilyen Dellorto VHSB, 34 mm átmérőjű karbit! Az eredeti 30-as volt rajta, de nem is pusztán az átmérő az, ami dobni fog a gépen (nem is kicsit). Aprilia AF1 gépeken használatos a karbi, amikről tudni illik, hogy 125-ös létükre ~39 lóerős gépek. Na, nyilván pusztán egy karbi nem fog azén 250-es MZmből, de azért adni fog neki egy péklapáttal, remélem…

Ennek pusztán a képen látható egyetlen akadálya van:

Na, ez töltötte ki kb a ma délutánomat, hogy a szerzett gumicső darabot rászuszakoljam a szívócsonkra, majd pedig hogy a gumicsőre a karbit… Egyelőre nem jött össze, este 10kor kénytelen voltam feladni. (akinek esetleg akad otthon 44-es átmérőjű, vastag falú, benzin álló gumicsöve, az ne kíméljen!) Vannak itt még egyelőre egyéb problémák is, mint például a bowdenek hossza nem megfelelő.. A gázkar és a szívató bowdene is hosszabb, amiket ideiglenes megoldás gyanánt kibekkeltem csúnya 8-as anyákkal, de majd ha már bizonyított a karbi, akkor majd csinálok/csináltatok neki saját, egyedi bowdeneket…


A régi karbi (baloldalt), és a tuning Dellorto (jobboldalt)


Mr Síktolattyú

Lesz majd még itt gond az után is, hogy sikerült felrakni a gépre, és jók a bowdenek is.. Például nem kis küzdelem lesz majd még a levegő gumicsövét is rátenni, de mindez eltörpül a főfúvóka megfelelő méretének megtalálása mellett… Jelenleg 155-ös főfúvóka van benne, ami batár nagy egy ETZnek, de ha sikerül eljutni egy Aprilia boltig, akkor majd jól bevásárolok főfúvókákból. Ugyanis ehhez a karbihoz a létező összes alkatrész rendelkezésre áll minden boltban, nameg akár még ilyen karbit is lehetne venni, újonnan, 60 ezer forintért! 🙂 (A fél MZ!)

 

Amúgy érdekes megállapítás, hogy amikor nem vagyok nyakig bajban, vagy nem akar rámdőlni egy vagonnyi fekália (vagy pusztán nem írom le ide mindezt), akkor nincsenek kommentek.. Ergó a boldogság és a siker nem érdekel senkit, csak ha baj van az emberrel… 🙂 Amúgy ez alapvetően nem baj! … És hogy tovább rontsam az összképet: megletta közlekedési automatika vizsgám (még a múlthéten), kivételesen!


Hozzászólás

13 Gondolat “MZ ETZ Tuning project

  • 107513

    Ebben igazad van. Csak akkor szoktuk olvasni a posztot, ha már az elején érződik, hogy bajban vagy. És utánna pedig csak azért kommentelünk, hogy amikor a hátad mögött összejárunk sörözni (heti 3-4 alkalom), akkor jót nevessünk azon, hogy milyen színpadias együttérző kommenteket írtunk és hogy te ezeket benyalod, mint ló a kockacukrot. ikszdé!
    Egyébként érdekes volt az Ervin néven írt kommented, kicsit megdöbbentem amikor először olvastam. Utólag azon gondolkodom, hogy lehet tiéd az Ervin nevű felhasználónév is, és azzal egy olyan blogot vezetsz, amiről ha tudnánk…..akkor…huhuhúúúú…nos akkor csak pajkos Grafúrnak neveznénk! Megintikszdé

  • GrafUr

    Hehe, na azon én is meglepődnék, ha írnék mégegy blogot! 😀 Pláne olyan néven. Azóta én keresgéltem, de nem találtam meg az illető blogját/kilétét.. 🙁

    Kommented első felére meg ikszdé! 🙂

    Amúgy mi ez az ikszdé mánia? Ikszdé!

  • GrafUr

    Köszi, köszi! 🙂 Most a gépet úgy hagytam ott egy hétre, hogy a torok részbe befeszítettem egy SK szorítót mint az állat, hátha tágul, a levegő gumicsövébe meg egy bivaly franciakulcsot…. Ha tágulnak, akkor mákom van, de ha nem….
    nameg ha egyszer le kell majd venni a karbit, és aztán visszarakni valami miatt, megizzadnék bele. Szóval ha akad egy 44-es gumicső, akkor annak biza tudnék örülni! 🙂

  • 94113

    Figyu, megnéztem a csövet. Most végülis neked hova kell a 44-es cső – a szívócsonk-karbi közé, vagy a karbi-légszűrőház közé? A légszűrőházba belógó cső 44-45 mm átmérőjű, olyat tudok adni. Egyébként nem hiszem, hogy csak úgy lehetne ezeket tágítani, viszon ki lehetne próbálni, hogy melegítésre hogyan reagál a gumi, mert ha melegítve ki tudod tágítani, akkor valszag az úgy is maradt, tehát szereléskor sem kell vele bajlódni.

  • GrafUr

    Jogos a pont, holnap ha hazamegyek melegítéssel kezdem (eddig nem mertem).. Ömm, 44-s cső nekem a karbi-szívócsonk közé kellene, ami a képen is van, csak az sajna 40-es, és így elég brutál leküzdeni… Melegítéshez meg nemrég eszembe jutott a hőlégfúvó, azzal már valszeg megpróbálom.. (Öngyújtóval eddig nem mertem) Vagy van esetleg valami jobb ötleted, hogyan is lehetne melegíteni a már félig feltett gumicsövet?

  • 94113

    A hőlégfúvó jó ötletnek hangzik, bár nem ismerem, nem t’om milyen meleget fúj. Öngyújtóval is lehet, csak meg kell hekkelni, hogy nagy legyen a lángja. Mindenesetre majd szólj, hogy sikerült-e, vagy adjak olyan csövet.

  • kriszz

    helló én is szeretnék venni az ETZ-m re egy ilyesmi karbit ha valaki tud eseteleg egy eladót az irjon légyszi köszönöm

  • GrafUr

    Kriszz:
    A kommentben megadott email címedre küldtem egy levelet!

    Biztonság kedvéért bemásolom ide is:
    Konkrétan a képeken látható karbim úgy, ahogy az MZről levettem (szívócsonkkal, bovdenekkel, légszűrő felé menő gumicsővel), egyben eladó 16 ezer forintért.
    Bambi mester nekem behangolta a 300-hoz a gyárit, és így már nem hangolgattam tovább ezt a DellOrto-t.
    Úgy, ahogy levettem, úgy adom el, szóval még a fúvóka is a megfelelő méretűre (bár 300-ashoz) van belőve!)

    Épp a napokban akartam feltenni vaterára… ha érdekel, írj!

  • TZ

    Háj!

    Én is maxikarbit szerettem volna, csak Bambi műhelyében egyik racinges jól eltalálta dörzsárral a fúvókaméretet 300-ra fúrás után. Azóta nem ragad, és nyélgáznál a 130-as jelzés fölé megy stabilan a mutató, 7-8 litert becsókol cserébe. A Gyári karbival össz kb 90.000 km-t ment már a gépem (ebből kb 43.000 a dörzsizés óta). Fogyasztása nagyon kellemes, ha csak nyolcvannal járok (3,2-3,4).

    És hogy elbizonytalanítsak mindenkit: nem érte meg felfúratni 300-ra, mert a gyári méretekkel jobban (!) ment. A mutató az alsó holtponton túl billegett anno, vagyis 140 felett kellett haladjon, ha csal is az óra. Felfúrás óta jobban ráz, a gyári méretekkel nem rázott ennyire (dugó, hajtókar, stb cserélve).

    Mai eszemmel NEM tennék rá másik karbit se, vegyél inkább fúvókaszettet a gyárihoz, és dörzsárazz. Az sem mindegy, mit tankolsz, és hogyan kevered. Felesleges 1:50 alá menni, attól csa füstöl, és rontja a fogyasztást. Gyári 1:50 az ideális, ha nem nyúzod se magas fordulaton, se túl alacsonyan. Sőt, hígabbra is engedheted, de csak akkor, ha kicseréled a siklócsapágymegoldásokat modernebbre (pl. tűgörgősre, Bambit idézve sok kicsi sokra megy de egyiktől se megy 300-at). Nem a 2T olaj minősége a döntő egy túrásnak, mert az Aral pont jól ég a 4200 körüli fordulaton. Az olcsó ásványi olaj csak városi tötymörgésben szutykol, mert másképp ég el a hengerbe kis fordulatszámon.

    Megfigyeltem, hogy 91-es szlovák benzinnel jobban ment a motor, ennek köze lehet a sűrítéshez. Nálunk csak 95-ös kapható, és ezért a gyertya hőértéke sem mindegy. A henger-tömítésvastagságokkal kísérletezhetsz, hogy jobban passzoljon az üzemanyaghoz a sűrítés, meg váltogathatod a gyertyákat, ajánlatos a változó hőértékű, mert az valamennyire alkalmazkodik állítólag, vásosban az a jobb.

    Kár ezek felett egy fillért is motorikus tuningra költeni, az erre szánt pénzből kényelmi extrákat vegyél. Én variáltam a lénckerekekkel is. Végül 20-as lánckerékkel értem el a mai kompromisszumos állapotot, kb. úgy gyorsul, mint amikor 250-es volt, azaz mondhatni, hogy 4 fokozatos lett. Túrán jön meg a nyújtott fokozatok előnye, a jelenlegi előretolt ötös nyújtja azt, amit egy mesebeli 6. fokozattól vártam volna. Ha lenne sok gubám (százezrekről beszélünk), akkor legyártatnék egy hatfokozatú fogaskerékszettet. Vagy vennék egy 650-es sport-túra gépet (Yamaha Fazer és vetélytársai).