Belváros, 21. század, internet, szolgáltatás, kérdőjel


Talán írtam már egy párszor magamból kikelve, hogy mennyire lehetetlen a helyzet internet szolgáltató terén itt, Budapest belvárosában. A Keleti pályaudvar mellett, Budapest bűzös-zajos belvárosában megdöbbentő, de csak egy silány szolgáltató szórja az internetet, és ráaádsul azt is csak kábelTV-n teszi. Telefon vonal nincs, és nem is lehet, hiszen eszük ágában sincs kiépíteni.

A T-Home T-kábel nevezetű szánalom csomagjáról van szó, ami talán nem is lenne rossz, ha értelmesen működne. Az általam előfizetett díjcsomag mintegy 4050 Ft havonta, és elméletileg 5 mbites internetet kellene ezért kapjak, de szerintem az esetek többségében nem rúg többre, mint 2 mbit… Bár talán egy szavam se lenne, ha legalább ezt a szerencsétlen 2 mbitet képesek lennének szolgáltatni megbízhatóan, megfelelően, amennyire az ember elvárná így a 21. században.

Ehelyett mit kapok ennyi pénzért? Hetente 1-1 alkalommal fél napokra teljesen bedöglő, de ennél gyakrabban pedig részlegesen akadozó szolgáltatást. Teljesen megbízhatatlan, ócska szutykot, amit ők internet szolgáltatásnak hívnak… Számomra nem más ez, mint egy rettentően idegesítő, ócska kínlódás egy tökéletesen hozzá nem értő bandától… Mert ugye amikor a héten már sokadjára száll el az internet, akkor az embernek betelik a pohár, és veszi a fáradságot (nameg a telefont), hogy bejelentse a hibát. 5-6 percnyi helyi hívás tarifájával ketyegő zenehallgatás után végre egy újabb hozzá-nem értő ügyfélszolga felveszi a telefont, akinek elmondom, immáron sokadjára a hibát. Megnézi, meglátja, hogy valóban sokszor megszakadt az internet, majd felveszi a hibát, amiért újabb súlyos 5-6 perceken át tartom a vonalat, amíg ő pötyög (bár tudnám, hogy mit). És mivel immáron bármelyik alkalom a sokadiknak számít, ezt kicsit idegesebben megemlítve megpróbál megnyugtatni, hogy egy “sürgős” jelzést tett a hiba mellé, majd mondja, hogy a hiba garantáltan ki lesz javítva 72 órán belül… Jupíí, mindez csupán 10-13 percnyi beszélgetésbe szokott kerülni, hiába a nagy gyakorlati tapasztalat.

Ezek után legtöbbször pár órával később már javulófélnek indul a meg-meg szakadó, haldokló internet (bár volt már, hogy még fél napig rossz volt), és a végén kapok egy mailt, hogy a hibát kijavították, és mostmár lehet örülni. Volt, hogy még meg is indokolták: “optikai hiba történt”. A gyors munkának azonban híg a leve: pár nappal később kezdődik az egész elölről, és ismét csak a bosszúságot okozza a Tré-hóm minősíthetetlen kínlódása…

Nem egyszer felindulásból ott tartottam, hogy kiköttetem ezt a rakás szart, de már azt is fejembe vettem, hogy a telefonszámlával, valamint a szolgáltatás ideje alól kiesett napok listájával berongyolok egy tré-ponthoz, és visszakövetelem a telefonálások, valamint a kiesett napok díját. Elvégre ad1) miféle pofátlan rendszer az, ahol nem lehet INGYEN hibát bejelenteni? Fizessek azért, mert képtelenek értelmes, épkézláb szakembereket felvenni, akik képesek normálisan megoldani a problémákat. Ad2) ha az előfizetőn képesek 300 Ft tartozást úgy behajtani, hogy lekapcsolják a szolgáltatását, akkor én mi a jó fityfenéért fizessem ki a bosszankodással, és adott esetben anyagi károkkal járó kiesett napokat?!?!

Bár megtehetném azt, hogy nem fizetek nekik innentől kezdve, de sajnos nincs más internet szolgáltató (verseny piac, mi? Monopólium ez, cseszdmeg!), ennek a szarnak meg ha nem fizetek, akkor egyszercsak behajtók bontják le a fejem fölül a házat….

Budapest belvárosa, 21. század… És akkor orrbaszájba reklámozzák a digitális tévéjüket.. Na, még mit nem?!

 

Update: Ezen bejegyzés után az internetem, mint oly sokszor, ismét meghalt. Csak a weboldalak töredéke jön be, az is dög lassan, és harmadik-negyedik próbálkozásra. 2-3 percenként újra csatlakozik a modem, és iszonyatos adatveszteséggel megy az adatforgalom. Gratulálok Tré-szar!

Hozzászólás