Baj van, baj! – MZ ETZ Tuning project #2 9


Az előző post folytatásaként jelentem: Fent van a tuning karbi az MZn! … Legalábbis ami ahenger felőli csatlakozást (és az eddigi problémát) jelenti. Bevált a hőlégfúvós technika, bravúros dolgokat lehet művelni a hő segítségével a gumi alkatrészekkel! Egy kis hőlégfúvózás (óvatosan, mert el is olvadhat), és csak úgy rácuppan a benzincső a karbira. Aaaa szívócsonk felé nem volt ennyire egyszerű a helyzet, mert a fél motor lebontása után is még egy óra győzködés volt, míg igazán felment, viszont az biztos, hogy nem fog falsot szívni… 🙂

Na, a probléma csak ez után jött: Szintén hőlégfúvó segítségével megpróbáltam rágyömöszölni a légszűrőház felé csatlakozó gumicsövet, viszont itt nem kis átmérő differenciát kellene áthidalni… Az eredeti karburátor csatlakozó átmérője 50 mm volt, viszont ez most 63 mm… A gumi pedig nem volt hajlandó 13 mm-t nyúlni átmérőben, pedig én mindent megpróbáltam.


Kiszerelve a gumicső így néz ki:

A baloldali részének külső átmérője éppen 63 mm, tehát ekkorára kellene kitágítani ezt a marha vastag gumit… esélytelen! A garázsból feljőve órákhosszat csak mindenféle motorok és autók légszűrő szívócsöveit nézegettem, nameg sportlégszűrő megoldásokat (direktszűrővel meg lehetne úszni, de nem akarok kétszeres fogyasztást..), de nem találtam semmi megoldást ezidáig.

Ismét kérném, hogy ha bárkinek van valami ötlete a probléma megoldására, ne tartsa magában! Az új karbi légszűrőház felé menő átmérője 63 mm, míg a légszűrőház nyílása 50 mm, amibe egy 46 mm belső átmérőjű cső csatlakozik (fentebbi képen)… Van valakinek ötlete, hogyan lehetne megoldani ezt a gondot?


Hozzászólás

9 Gondolat “Baj van, baj! – MZ ETZ Tuning project #2

  • GrafUr

    Alapvetően az ötlet nem rossz, szal köszönöm a jószándékú “okoskodás”. Igazság szerint ez volt az első, amit próbáltam. Ilyen karbik vannak az Aprilia AF1 Futura gépeken (mint ami Janinak volt, a piros!), viszont ott más a légszűrő kialakítás, meg egyébként is alig találtam hozzá alkatrészt a neten… Aprilia szakszervíz meg csak rendelésre hoz, típus és évjárat alapján, meg se tudják mutatni, úgy meg nem tudom, hogy jó lesz-e….

    amúgy egy kis UPDATE: (hátha jól jön még valakinek)
    Bambi mester ma reggel felhívott, és adott egy fantasztikusan jó tippet a probléma orvosolására!
    A megoldás ezen a képen látható: http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2ck0B0
    A képen lévő ideális gumicső pedig egy középkorú autóból kioperált fűtéscső!!! Úgyhogy most én is ilyen fűtéscsövet vadászok, és bízok benne, hogy megoldódik a probléma, és végre kipróbálhatom a kraftos gépet… alig várom már! 🙂

  • GrafUr

    Köszi Mahno! 🙂 A szívócsonkkal volt munka, ugye nagyobb átmérő, ezért Bükkös haverom (ott volt a sörözésen is) csinált nekem direkt ehhez csonkot. Levágta az eredeti végét, és ráhegesztett egy megfelelő méretűt, a megfelelő áthatással együtt! 🙂 (a hengernél ugye ovális a csonk, viszont a karbinál kerek)
    … ja, hogy arra gondolsz, hogy a végén hogy nyomtam rá a gumit? 🙂 háhá! Hát, hőlégfúvóval, meg több mint egy órányi erősen szentségelős erőlködéssel, miután lebontottam a gép felét, és úgy nyomtam rá! 🙂 De ráment! Egy darabig biztos nem lesz kedvem levenni, addig meg keresek majd 44-es belső átmérőjű gumit… 🙂

    Beindítani beindítottam, de még épp csak egy picit, mivel a levegő még nincs rajta… Így ugye nincs folytása egy kicsi sem a karbinak, és így kézzel fogtam be a karbi felét. Amint elvettem a kezem le is állt, de hamarosan már meglesz a Bambi által küldött képen lévő megoldás, és akkor szááááálllni fog a paripa! 🙂

  • 94113

    Nagyon jól ismerem én a Bükköst 🙂 Sőt, néha ellátogatok hozzá, ha arra járok, ami ott van, azt nem lehet szavakba önteni! 🙂

  • Jenci

    Az én ETZ-men aprilia f1 es (125ccm) karbi volt , azt úgy oldottam meg hogy szereztem a méretéhez való gumicsövet és az ment rá a karbira, és a levegő oldaldeklin belül a gumicsövet egy szilo gyűrűvel egészítettem ki hogy ne szívjon férre..

  • TZ

    Szia Grafi!
    Van egy öreg púpos Wartburgom, hasonló volt vele a szívás. A gyári gumicső a termosztát és a hűtő között kúpos, nem volt már hozzá való. Kétféle átmérőjű vastagfalú gumicső egymásba toldásával sikerült megoldani. Vastagabb fele nálad mehetne a légszűrő felé, vékonyabb a porlasztó felé.