Szezon előtti felújíás


Jelszavunk: Hőálló fekete, és Szilikon spray! Az kell mindenre! 🙂







Előtte

Najó, azért nem. Jól is néznénk ki…Hogy érthető is legyen: Kicsit rendbeszedtem/szedem a vasparipát. Már jó rég elkezdtem, hónapokkal ezelőtt szétszedtem: ki az első teló, sárvédő, a hátsó lengőkar, és szépen mentek Szacseszhoz festésre. Ott, Szacsesznál lesikáltam fémtisztára mindet, aztán várakozó pályára álltak, a festéshez. Úgy terveztem, hogy eközben elviszem a kerekeket centíroztatni (szépen újrafűzik, és kikalapálják a felniből a puklit…). Viszont ez egyelőre részben pénzhiány miatt meghiusult.
Pár hete azonban elkészültek a frissen festett alkatrészek, és végre most érkezett el a pillanat, hogy összerakjam a gépet. Persze ez egy alapos átnézéssel, és takarítással jár, így például nekiestem egy olajcserének, meg egy alapos blokktisztításnak… ráfért már. Mélyen a több rétegnyi olajos mocsok alatt még (gondolatban) elő-elő bukkantak a Horvátországban felszedett sós-utak pora is, hiszen a blokk alja legalább azóta nem volt rendesen lepucolva. Na, hát most csilli-villi lett. Akárcsak például az elsőkerékagy, ami eddig inkább szürkésen mutatott, de most egy kis gázolajos rongy csillogó feketét hozott ki belőle. Persze ez csak múló állapot, de milyen jóóó állapot! 🙂


Ezen az apró kis csodán felbuzdulva kicsit kipróbálgattam a véletlenül kezembe akadt hőálló (matt) fekete festék sprayt… Először csak óvatiba a féknyereg egy nemlátható részén.. Aztán ahogy megmaradt az éppencsak felcsiszolt felületen úgy döntöttem, kicsit bátrabb leszek, és lefújok ezt-azt. Elvégre most nem volt tervben egyéb festés, de ha már itt van a kezemben a festék, miért is ne. Persze mégjobban szétszereléshez lusta voltam (időm sincs elég), így felálfozzuk az igényes munkát a gyorsaság oltárán. Egy kis drótkefe a főfékhengernek, meg a doboztartónak, aztán egy kis szigszalag a környező dolgokra, rongy mögé, és már mehet is a hőálló fekete! 20 percenként új réteg, és már alakulnak is azok a kezelőszervek a kormányon!

Közben ha már "múló állapot", akkor már a szilikon sprayt megragadva adtunk a pillanatnak: Teleszkóp-gumiharang, műszerfal hátulja, meg minden amiben van egy kicsi gumi, kapott szilikont, dögivel. Akarva-akaratlanul, de kapott minden más is egy kevéske szilikont, így télleg csilli-villi lesz a motor.

Közben bekerültek a frissen festett alkatrészek, pár új csavar, meg egy új üléshuzat a régi lyukas helyett, és ezzel a hőálló matt feketével egészen lenyűgöző kezd lenni a látvány. Persze, ez is csak múló állapot, mert ez a festék pikkpakk le fog kopni, nameg amint koszos lesz nem lesz ilyen szép. A hab a tortán meg hogy mivel kb 2-3 hónapja szét van szedve, így most mindenképpen lenyűgöz az összerakott gép látványa. Bár még az olajcserével (azaz egy csavarral) folynak a harcok, és holnap még a gázbowdent is ki kell cserélnem, azért remélem, hogy lehet majd gurulni is vele egy kört, ha nem fog szakadni a hó, így Március idusán…

Hozzászólás