Drága egy nap volt a 9.

Először a nap számokban:

Mai megtett km: 260 km

Eddigi össz: 1552 km

Mai start: 10:15, finish: 21 óra (!)

Aztán szóban:
Reggel a pakolás már egészen gyorsan ment, akárcsak a kicsekkolás. Na, az első megleptés rögtön itt érkezett, ugyanis az általam kinézett, és megkérdezett 70 kuna-s árhoz, még hozzá jött egy 60 kunás tétel, amiről nem volt szó.. Így a két nap a kempingben több, mint 8000 ft volt, hát így ez nemjó biznisz nekem..

Sibenikbe érkezve leparkíroztam a tengerparti sétánynál, és körbesétáltam a várost. Sajna az útbaeső utazási irodáknak nem volt semmijük sibenikről (vagy csak nem akartak adni), így sikerült kicsit eltévedni is. Ami nem probléma, hiszen a legfontosabb részeit a városnak láttam, csak épp a motorhoz visszaérve vettem észre hogy az erőd, a dombtetőn kimaradt.. Nofene, pedig azt hittem abban voltam..:) a rengteteg lépcső megmászása után pedig már nem volt kedvem visszamenni, így irány a Krka nemzeti park, a gyönyörű vízeséssel. Sradinski városba megérkezve a nyilak egy parkolóba vezettek… nem szívesen fizetek a parkolásért, de jó kis őrzött parkoló, végülis 10 kunát megér.. Otthagyva a kabátomatis,elindultam a rekkenő hőségben a táblák után. "krka vízesés jobbra" -ok, mentem jobbra. "krka vízesés jobbra" -ok, ismét jobbra, itt egy turistacsoport éppen száll fel egy hajóra, megyek tovább, lassan kiérek a városból, de vízesés sehol.. Hmm.. Aztán megint "krka vízesés jobbra". A fenébe is, ugyanott voltam. Megint látok egy turistacsopotot hajóra várni, hát megkérdezem őket: a vízeséshez menő hajóra várnak.. Ja, vagyúgy. Mint kiderült, a hajó ingyenes. Nocsak. Jött is a következő, felszálltam, tényleg ingyenes.. Hogy mik vannak.

Végig vitt a híd alatt, végig felfele a szorosszerű helyeken. Sajnos a fényképezőgépem akksija több mint 700 kép után (!!!!) itt fáradt el, a tartalék akksi pedig magától merült le. Több mint 700 képet csináltam elemcsere nélkül, sok zoommal, mindig kijelzővel. Bámulatos kis gép ez (canon a700), és a panasonic 2600as elem se kutya.
Na, szóval fél óra után kikötöttünk, és egyből a jegyváltóhoz terelték a népet. Áhháá, tudtam én, h nincs ez ingyen.. Nem is volt, ugyanis 80 kuna volt a belépő. (2800 ft) Tanulságos kis túrát tettem: kellett volna hozni fürdő cuccot, vagy legalább rövidgatyába jönni, csizma nélkül. Sok lépcső vezetett fel a gyönyörű vízesés mellett, rólam meg dőlt a víz.
Minden útbaeső csapnál annyit ittam, amennyi csak belém fért. 2 órás teljes körbesétálás során kissé plitvicei tavak feelingem volt, sokban hasonlít! Pár fénykép kierőlködése után tovább indultam, jócskán késésben.

Trogirt sajna véletlenül kihagytam, vhol kimaradt egy letérő, és nem volt több. sebaj, végülis láttuk már, irány Split! Útközben töltöttem az akksikat is. A nagyvárosban bolyongás után a motort éppen a Diocletianus palotánál sikerült leparkolni, így kis séta után kapirgálhattam az államat a földről.

Hihetetlen! Őrült volt a fickó (Diocletianus), aki ezt építtette, mindenesetre nagyon szép. Alaposan körbejártam minden részét, és mire visszatértem a motorhoz, már este 8 óra volt.. Affene, Makarska még egy óra!
Így aztán maradt az esti motorozás, így a gyönyörű tájból semmit sem láttam, csak zsibogó tömegeket Omisban, Tucepiben, és minden turistagyűjtő helyen…

Tök sötétben érkeztem meg Makarskába, ahol úgy döntöttem nem vacakolok sötétben sátorállítással, inkább megérdemlek egy szobát, rendes ággyal. A kb 3. "Sobe, zimmer" feliratnál meg is álltam. 20 euró, ami az előző kempingemhez képest korrekt, ám legyen.
Némi kavargás és telefonálás után találkoztam Rubenssel, akivel hosszú séta és sörök kíséretében át beszéltük a Riga Klubot, és végigsétáltuk az egész, nyüzsgő riviérát. Még éjfélkor is tömeg hömpölygött a parti sátányon!
1 órakkor aztán visszatértem a szobába, és megérezve az ágy kényelmét kb 5 másodperc alatt el is aludtam a fárasztó nap után. Ezért is a képek megint késnek. Furcsa dolog ilet mondani egy laza nyaraláson, de nincs időm.. Tényleg! Ma, csütörtökön ugyanis el kell induljak visszafelé, és még fürödni is kéne a tengerben… 🙂